Først av alt
Sjekk at SIM-kortet og abonnementet er aktivt.
Det kan også være lurt å deaktivere PIN-koden til SIM-kortet. Dette kan gjøres ved å sette SIM-kortet inn i en telefon eller å gå inn på ruterens «administrasjonsside» også kalt IP-adresse. Nøyaktig hvilken IP-adresse du skal bruke pleier å stå enten under eller bak på ruteren.
Ruter kjøpt hos oss
Har du fulgt stegene for å sette opp ruteren, men får fremdeles ikke koblet deg til internett? Da må vi ta en nærmere titt på innstillingene til ruteren. Når du er inne på ruterens administrasjonsside gjør du følgende:
- Gå inn på fanen «Settings»
- Trykk på knappen New Profile og skriv inn følgende:
- Profile name: Telenor
- Username: Denne kan stå blank
- Password: Denne kan stå blank
- APN (Tilgangspunktnavn): telenor.mbb - Trykk på «Save»
Ruter kjøpt hos andre
Bruker du en ruter kjøpt hos noen andre? Da har ikke vi fullstendig brukerveiledning for disse ruterne, men vi har samlet en oversikt over hvilke innstillinger som må endres for å kunne bruke Talkmore/Telenor
Når du er inne på ruterens administrasjonsside (IP adresse) burde det være en innstilling som heter 4G/Nettverksinnstillinger eller liknende. Herfra burde du få opp et valg med enten "oppdater profil" "legg til ny profil" "APN settings" eller noe i nærheten.
Følgende Innstillinger må være fylt inn for at internett skal fungere:
- APN type: Telenor
- APN tilgangspunktnavn: telenor.mbb
- Authentication: PAP
- Username: Denne kan stå blank
- Password: Denne kan stå blank
Deretter kan du lagre og eventuelt velge den nye internett-profilen som standard.
Skru av og på ruteren og internettet skal fungere.