Velkommen

Velkommen til Talkmore bedrift

Nytt abonnement, nye muligheter. For å få det beste og det meste ut av ditt nye abonnement har vi satt opp en enkel liste over ting det er greit å få på plass for en god start. 


Ikke utsett til i morgen det du kan gjøre allerede i dag.

 

Nummer 1

 

Logg inn på Min side og Min bedrift

 

Dette er ditt og deres områder. Min side er personlig til alle som har abonnement, mens Min bedrift er for hele avtalen og her er det bare administrator som har innlogging.

 

På «Min Side» kan du blant annet:

  • Se ditt private forbruk
  • Se dine innstillinger
  • Kjøpe ekstra datapakker
  • Se PIN, PUK og SIM-nummer
  • Aktivere skjult nummer

Appen finner du her:

App Store og Google Play

 

På «Min Bedrift» kan administrator blant annet:

  • Legge til abonnement
  • Se bedriftens forbruk
  • Fakturaoversikt
  • Administrere Datakontroll
  • Bestille flere SIM-kort
 
Slik logger du inn
Brukernavn: Mobilnummer
Passord: Nye brukere får tilsendt nytt passord på SMS ved å klikke på "Glemt passord" og følge instruksjonene. Endre passordet under «Profil» etter å ha logget inn. 
Nummer 2

Aktivere BankID på mobil på nytt

Det er dessverre slik at BankID på mobil følger SIM-kortet ditt. Så bytter du SIM-kort må du aktivere dette på nytt. Det gjør du ved å kontakte banken din. Mange banker lar deg gjøre det selv via nettbanken

Har du bedriftsnett?

Da må du laste ned appen for å komme i gang med en litt enklere hverdag med ditt mobile  sentralbord rett i lomma. 

Det gjør du her:

  • I både Apple Store og Google Play heter appen ”Talkmore Bedriftsnett” (eller følg lenkene)
  • Innloggingsinformasjon (Brukernavn/passord) er den samme som for Min side

 

 

Så er det bare å styre dine åpningstider, sette over 
samtaler og ha full kontroll på telefonkøen din og mye annet rett fra mobilen. 

Mer om Bedriftsnett

Nummer 3

Nummer 4

 

For deg som ikke har Bedriftsnett

 

Sett opp MobilSvar

  • Ring 91509001 (felles mobilsvarnummer)

  • Følg instruksjonen for å snakke inn en ny mobilsvarbeskjed

Tips: Skriv ned hva du tenker å si og les igjennom høyt et par ganger før du tar den opp, så fremstår beskjeden som mer gjennomtenkt og professjonell.

 

For å slå MobilSvar av og på gjør du slik:

  • For å slå av mobilsvar: Tast ##002# og trykk ring/send

  • For å slå på mobilsvar: Tast **61*91509001# og trykk ring/send

Vil du vite hvordan man endrer tiden det tar før samtalen kobles til Mobilsvar, eller hvordan man får hørt sine beskjeder fra en annen telefon?

Dette og mer om Mobilsvar finner du under Bedriftshjelp.

 


Sett opp Samtale Venter

Med Samtale Venter aktivert vil du bli varslet om noen ringer deg mens du er i en annen samtale. Funksjonen er i utgangspunktet slått av så den må aktiveres hvis du ønsker å benytte tjenesten.

  • Slik slår du på Samtale Venter: Tast *43#, trykk på ring/send

  • Slik slår du av Samtale Venter: Tast #43#, trykk på ring/send

Sett opp Viderekobling

Generell viderekobling: Tast **004*telefonnummer det skal kobles til#,trykk på ring/send (for noen mobiler kan det være nødvendig med to stjerner foran nummeret du skal viderekoble til). Deaktiver ved å taste: ##002#, trykk ring/send

Direkte viderekobling (det vil ikke ringe på din egen telefon): Tast **21*telefonnummer det skal kobles til#, trykk på ring/send. Deaktiver ved å taste: #21#, trykk på ring/send


 

Er det noe mer du lurer på?

Vi har samlet noen av våre "Ofte stilte spørsmål" på en side. Slik blir det enda lettere for deg å finne ut av alt du undrer på - i alle fall når det gjelder telefonabonnementet ditt.