Har din bedrift bestilt web-basert sentralbord og er du deltaker i en svargruppe, vil «Sentralbord» dukke opp i hovedmenyen når du logger inn.
Samtalehåndtering
- Her kan man se om man har en aktiv samtale igjennom hovednummeret, dette vil du merke ved at det ringer på telefonen din samtidig som du ser samtalen i feltet «Aktiv samtale» .
- Om det er kø inn til bedriftens hovednummer vil en eller flere ligge i feltet «I KØ».
- I web-basert sentralbord så kan du også logge deg inn og ut, akkurat som du kan i bedriftsnett-appen. På bildet ovenfor kan du se at denne agenten er innlogget i alle svargruppene den er medlem i. Hvis du ønsker å logge ut av alle svargruppene kan du logge av der hvor det står «Innlogget».
Kontakter
Til høyre ser du alle dine kontakter og nummer. På dette bildet så er det «Ansatte» som vises, som er alle de numrene i bedriften som er med i bedriftsnettløsningen. Du kan filtrere hvilke kontakter du ønsker å vise, enten om det er favoritter eller alle.
Du kan velge mellom:
- Ansatte
- Svargrupper
- Eksterne
- Favoritter
Du kan selv også velge hvordan kontaktene du har valgt skal vises, hvordan de skal sorteres. For å sortere så trykker du på for eksempel «NAVN» og da vil de bli sortert fra A-Å eller Å-A.
I høyere hjørne på sentralbordets hovedside finner du fire knapper;
Når du trykker på telefonrøret, får du opp denne boksen:
Når du trykker på legg inn kontakt, får du opp denne boksen:
Har din bedrift bestilt tjenesten nummeroppslag får du opp dette forstørrelsesglasset. Og når du trykker på nummeroppslag, får du opp denne boksen. Her kan du søke opp alle personer og bedrifter som er registrert hos gulesider. Du kan søke ved å skrive inn navn eller nummer.
Kolonneinnstillinger og import av kontakter via CSV-fil
I kolonneinnstillinger kan du aktivere eller fjerne kolonner, for eksempel om du ønsker å fjerne epostkolonnen. Og har du for eksempel en stor kontaktliste liggende på PCen som du ønsker å få inn i sentralbordet, kan du enkelt importere denne ved å trykke importer kontakter.
SMS
Statistikk og logg
På sentralbord finner du «Statistikk og logg». Her visualiseres det et diagram på «besvarte anrop», «ikke besvarte anrop» og «innringer la på». Den viser per i dag status valgt etter «i dag», «i går» og «to dager siden». Du kan også filtrere på hvilke svargrupper/kø du ønsker å se statistikken til. Helt til høyere ser man informasjon om hvor mange samtaler som totalt har kommet inn, samt snitt varighet på samtalene.
Hovednummerlogg finner du nederst på samme side. Her ser du alle besvarte og ubesvarte på innkommende samtaler med tidspunkt, status på om samtale er besvart, besvart, viderekoblet eller ubesvart, innringer, varighet på samtalen og hvem som besvarte.
Vi har også en enda mer utfyllende statistikk som gir en oversikt over en lenger periode, den finner du i hovedmenyen og heter statistikk.