Du må aktivere ditt nye SIM-kort for å kunne fortsette å bruke BankID på mobil

Eldre SIM-kort byttes nå ut. På denne siden finner du informasjon om hvordan og hvorfor du må bytte SIM-kort.

Sikkerheten for BankID på mobil oppgraderes jevnlig. Oppgraderingene gjøres på grunn av økte sikkerhetskrav, men også fordi den teknologiske utviklingen går raskt og krever at programvarene i våre digitale enheter er sikre og oppdaterte til enhver tid.

SIM-kortet er der BankID på mobil "bor", og fordi teknologien endrer seg raskt, må det oppgraderes innimellom. Du må derfor bytte til et nyere SIM-kort og aktivere BankID på mobil på nytt.

Slik gjør du det:

  1. Du mottar det nye SIM-kortet i posten
  2. Aktiver det nye SIM-kortet i appen eller via Mine Sider
  3. Deretter aktiverer du BankID på mobil på nytt via nettbanken din. Du trenger da kodebrikken/kodekortet ditt.