– Vi trengte en løsning som kunne følge oss i den digitale utviklingen vi står i. Vi bruker flere apper til blant annet kjøretøysinspeksjon, timeregistrering og transportstyring, og da er stabil dekning og god datatilgang helt essensielt, sier Jesse Williams, daglig leder i Constellation Transport Norway.
Pris og fleksibilitet var også avgjørende da selskapet vurderte ny leverandør.
– Tidligere løsninger var både dyrere og mindre fleksible. Med Talkmore Bedrift har vi fått en enklere løsning som gjør det mulig å vokse uten at teknologien bremser oss.
Fleksibel løsning med data-SIM
Selskapet har rundt 100 ansatte i Norge. De fleste bruker Talkmore-abonnement med 5 GB datapakke eller ubegrenset data, i tillegg til data-SIM som gjør det mulig å koble til utstyr og overvåkningssystemer.
– Sjåførene våre er avhengige av at alt fungerer sømløst, både for å motta oppdrag i sanntid og for å bruke apper underveis. Vi på kontoret har fått en løsning som gir full oversikt, sier Williams.
Data-SIM brukes aktivt til blant annet temperatur- og utstyrsovervåkning i både kjøretøy og anlegg. En stor fordel har vært muligheten til å koble flere SIM til samme abonnement – perfekt for enheter med lavt dataforbruk.
– Det gir oss både bedre kontroll og lavere kostnader.
Når hverdagen er hektisk, må endringer skje raskt. Williams forteller hvor enkelt det er å legge til ekstra data eller opprette nye abonnement på Mine Sider, uten å være avhengig av kundeservice.
Pålitelig dekning uansett hvor du er
I transport- og logistikkbransjen er stabil datatilgang helt avgjørende, spesielt når det gjelder temperaturkontroll og sporing av utstyr.
– Vi jobber blant annet med kjøletransport, så det at vi har data-SIM som gir oss pålitelig tilgang til overvåkningssystemene våre er kritisk for å sikre kvalitet på leveransene.
Constellation har fått en løsning hvor alle systemene snakker sammen, og Williams kan følge med på både transport- og flåtesystemet. Dette har gjort arbeidshverdagen mer effektiv fordi de slipper å loggføre manuelt.
– Mobilen er rett og slett et viktig verktøy i arbeidshverdagen vår.
Med Talkmore har Constellation fått stabil dekning hele veien, både i storbyene og i mer landlige områder, også for data-SIM i utstyr i felt.
– Vi har ikke hatt problemer med verken dekning eller tilkobling. Det gir oss ekstra trygghet i en bransje hvor feilmarginene er små, sier han.
Bedriftsnett gir bedre kontroll
Alle selskapene i Constellation-gruppen er nå samlet i Bedriftsnett, et verktøy som gir administrasjonen bedre kontroll og struktur. De har blant annet fått et sentralbord med et hovednummer.
– Der har vi for eksempel kø- og vakttelefon, noe som gjør det enkelt å fordele henvendelser.
I Bedriftsnett har Jesse også oversikt over ferien til alle ansatte. Der kan han sette de som er bortreist til tilgjengelig eller utilgjengelig slik at alle på jobb har oversikt over hvem de kan kontakte.
– Det fungerer godt i en travel hverdag, og blir enda viktigere etter hvert som vi vokser.
Personlig kundeservice
Som bedriftskunde får man også egen kontaktperson slik at det er enkelt å få bistand dersom man har spørsmål eller det oppstår problemer.
– Det er fint å vite hvem man snakker med og å ha en som faktisk forstår behovene våre. Vi får raske og presise svar, enten det gjelder tekniske spørsmål eller endringer i abonnement. Det gjør at vi slipper unødvendig ventetid og får løst ting effektivt, avslutter Jesse.
I tillegg til fleksible løsninger og god kundeservice, er også sikkerheten ivaretatt. Talkmore Bedrift inkluderer også Nettvern –et viktig, men ofte undervurdert sikkerhetstiltak.
– Vi tenker kanskje ikke så mye på sikkerhet på mobilen til daglig, men det er betryggende å vite Talkmore tar dette på alvor og at tjenesten er på plass når det virkelig trengs.