Ofte-stilte-sporsmal

Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet spørsmål og svar på noen av de sakene vi oftest får henvendelser om til kundeservice. 
Nytt abonnement

Når aktiveres abonnementet og kan jeg endre denne tiden?

Dato og klokkeslett for aktivering av nytt abonnement vil stå i SIM-brevet som følger med ditt SIM-kort. Vi kan selvsagt hjelpe deg med å endre tidspunkt for aktivering om den oppsatte tiden ikke skulle passe. Ta kontakt med oss på telefon 06020, så ordner vi det.

Nytt abonnement
dataSIM-kort
SIM-kort

Hvordan får jeg tak i et eget SIM-kort til min iPad?

Du kan enkelt bestille et "dataSIM-kort" til iPad, eller andre enheter som ikke støtter tale - som eksempelvis en ruter eller en betalingsterminal - via "Min side". Du kan logge inn på "Min side" øverst til høyre på denne nettsiden, ellers så anbefaler vi at du laster ned appen. Denne finner du på Google Play eller App Store.

BankID på mobil

Hvorfor fungerer ikke BankID på mobil?

Dersom man bytter SIM-kort må du sette opp BankID på mobil på nytt. Dette må av sikkerhetsgrunner gjøres av din bank. Ta kontakt med banken din og si at du har nytt SIM-kort, så hjelper de deg i gang. Noen banker lar deg gjøre dette selv i nettbanken.

BankID på mobil
Faktura
Faktura

Fakturaen min stemmer ikke! Betaler jeg for mye?

Den første fakturaen du får vil avvike noe fra dine kommende faktura. Denne består av månedspris fra bestillingsdato + inneværende kalendermåned. I tillegg kommer eventuelt bruk utover inkludert innhold, som eksempelvis mer data.

Vi har aldri som mål å ta mer betalt enn avtalt, men feil kan jo skje. Mistenker du at det er noe galt med dine månedlige kostnader så tar du kontakt med oss. 

Datapakker

Hvordan får jeg mer data denne måneden?

Du kan enkelt fylle opp data via «Min side» denne finner du ved å logge inn. Enten via disse sidene eller via appen.

Kjøpe mer data i appen:

  •  Logg inn i Talkmore-appen 
  • Trykk på “Bestill mer data” på første side i appen
  • Trykk på ønsket datapakke. Enten 1 GB, 3 GB eller 10 GB.
  • Bekreft kjøpet. Betalingen vil bli lagt til på din neste faktura. 

Kjøpe mer data på Mine Sider: 

  • Logg inn på Mine Sider
  • På forsiden under "Mitt forbruk" trykker du på "Bestill datapakke"
  • Velg størrelsen på ønsket datapakke og trykk "Kjøp"
  • Klikk på “Bekreft” for å gjennomføre kjøpet. Betalingen vil bli lagt til på din neste faktura.
 
Datapakker

Fant du ikke det du lurte på?

Vi er klare til å hjelpe deg på telefon 06020, eller skriv til oss på bedrift@talkmore.no

Våre åpningstider er: mandag til fredag fra 08.00 – 17.00 og lørdager fra 10.00 – 14.00. Er du i utlandet ringer du +47 4617 6020. Driftsmeldinger finner du på vår facebookside: fb.com/talkmorebedrift